
r. pr. Wojciech Kiełbasiński
Ekspert z zakresu prawa o szkolnictwie wyższym i nauce. Autor komentarza do ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz publikacji naukowych odnoszących się do tej tematyki. Prowadzi szkolenia w szczególności z obszaru procedur awansowych, ewaluacji jakości kształcenia, spraw doktoranckich, spraw studenckich, systemu świadczeń dla studentów. Pełnił funkcję Rzecznika Praw Doktoranta Krajowej Reprezentacji Doktorantów w latach 2021-2025. Odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Toruniu i uzyskał tytuł radcy prawnego.
Doświadczenie w zakresie prawa o szkolnictwie wyższym i nauce zdobywał pełniące liczne funkcje na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz reprezentując studentów i doktorantów na arenie ogólnopolskiej.
Laureat nagrody specjalnej w konkursie Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2023.
Kiełbasiński W., Pietrzyk-Tobiasz B., Kuliński M. (red)., Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce dla studenta i doktoranta – komentarz praktyczny, Komentarz I Linia orzecznicza, Warszawa 2024.
Kiełbasiński W., Kola A., Pietrzyk-Tobiasz B., Ewaluacja jakości kształcenia w szkołach doktorskich : aspekty praktyczne, Toruń 2024.
Kiełbasiński W., Dorochowicz M. (red.), Status doktorantów w ustawie 2.0, Toruń 2022.
Kiełbasiński W., Prawa doktoranta w teorii i praktyce [w:] W.Kiełbasiński, M.Dorochowicz (red.), Status doktorantów w ustawie 2.0, Toruń 2022, s. 115-126.
Kiełbasiński W., Indywidualny plan badawczy [w:] J.Olszewski, J.Szczepkowski, A.Wilk [i in.] (red.), Szkoły Doktorskie : aktualne problemy i wyzwania, Poznań 2021, s. 89-105.
Kiełbasiński W., Ocena śródokresowa [w:] J.Olszewski, J.Szczepkowski, A.Wilk [i in.] (red.), Szkoły Doktorskie : aktualne problemy i wyzwania, Poznań 2021, s. 107-124.
Kiełbasiński W., Brzeziński M., Sposób ustalenia minimalnej wysokości stypendium doktoranckiego : analiza orzecznictwa, [w:] M. Radejewski, R. Chęciński (red.), Poznań 2019, s. 351-379.
Odrzygóźdź C., Kiełbasiński W., Szczepkowski J., Horajski M., The impact of university cooperation with the socio-economic environment in the context of quality assurance in higher education, Torun International Studies 2023, ISSN 1689-8168, s. 31-49.